مهاجرت به ساسکاچوان

مهاجرت به ساسکاچوان



تاریخ : 1400/8/18 ساعت 14:13






خلاصه مطلب: مهاجرت به استان ساسکاچوان کانادا بدون پیشنهاد شغلی

 

مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی: برنامه استانی PNP ساسکاچوان

 

🔺 برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان تحت نام (SINP) چندین راه برای مهاجرت به کانادا ارائه می دهد. حتی بدون پیشنهاد شغلی، اگر بخواهید در استان ساسکاچوان کانادا زندگی و کار کنید، می توانید واجد شرایط دو مسیر مهاجرت باشید.

 

🔺 اگرچه محبوب ترین مسیر مهاجرت به کانادا مسیر اکسپرس اینتری فدرال است ولی وجود برنامه های استانی PNP امیدهای تازه ای برای متقاضیان مهاجرت فراهم می کند.

 

🔺 سیستم اکسپرس اینتری بر اساس یک برنامه جامع رتبه بندی (CRS) عمل می کند که در آن امتیازات بر اساس عوامل سرمایه انسانی جمع آوری می شود. در حالیکه در بیشتر موارد داوطلبان اکسپرس انتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند اما داشتن یک پیشنهاد شغلی منجر به کسب امتیاز بسیار بالاتر و در نتیجه شانس بیشتر برای دعوت به درخواست اقامت دائم کانادا می گردد.

 

🔺 برنامه های استانی (PNP) کانادا برای اطمینان از توزیع متعادل تر مزایای مهاجرت در سراسر کشور معرفی شده اند. این برنامه ها به استان‌ها و مناطق شرکت‌کننده این فرصت را می‌دهد که سالانه تعداد معینی از مهاجران اقتصادی را برای اقامت دائم معرفی کنند. PNP ها از استانی به استان دیگر کاملاً متفاوت هستند و هر استان مجموعه ای از الزامات نامزدی خود را تعیین می کند.

 

🔺 نه استان کانادا و دو منطقه در PNP شرکت می کنند، ساسکاچوان یکی از آنهاست.

 

🔺 ساسکاچوان یک استان سرسبز واقع در غرب کاناداست. اقتصاد استان عمدتاً بر کشاورزی و صنایع منابع طبیعی مانند جنگلداری و ماهیگیری استوار است. همچنین نقش عمده ای در تولید و عرضه محصولات کشاورزی مورد نیازِ یکی از سریعترین اقتصادهای جهان (کانادا)  دارد.

 

🔺 اولین مسیر فعال تحت SINP که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارد. جریان مرتبط با اکسپرس اینتری است (اکسپرس اینتری ساسکاچوان) ، که برای درخواست، نیاز به داشتن یک پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال دارد ، علاوه بر این پروفایل، متقاضی باید ابراز علاقمندی خود را برای کار و زندگی در ساسکاچوان اعلام کند.

 

🔺 زیر مجموعه اکسپرس اینتری ساسکاچوان یک PNP پیشرفته است، به این معنی که به سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط است. کاندیداهای اکسپرس انتری که نامزدی استانی از استان ساسکاچوان دریافت می کنند، 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز CRS خود دریافت می کنند. این جایزه به طور موثر شانس آنها را برای درخواست اقامت دائم کانادا تضمین می کند.

 

🔺 دومین مسیر Occupation In Demand یا مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان است که نیازی به داشتن پروفایل اکسپرس اینتری ندارد. این جریان جهت آوردن کارگران ماهر برای تامین نیازهای بازار کار استان طراحی شده است. برای واجد شرایط بودن، متقاضی باید حداقل یک سال تجربه کاری در یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان داشته باشد.

 

🔺 ساسکاچوان به طور مرتب از طریق این دو جریان دعوت نامه صادر می کند. در سال 2021 تا به امروز ، 2733 نفر از مسیراکسپرس انتری ساسکاچوان و 3433 نامزد از مسیر مشاغل مورد تقاضا دعوت شده اند. در مجموع، تا کنون 6166 دعوتنامه از طریق این دو جریان در سال 2021 صادر شده است. این تعداد نزدیک به تعداد دعوتنامه های صادر شده توسط استان انتاریو از طریق مسیر اولویت های سرمایه انسانی است، که یکی از فعالترین جریانهای PNP کاناداست که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارد.

 

الزامات و امتیازات کارگران ماهر بین المللی، متقاضی برای جریان اکسپرس اینتری ساسکاچوان:

 

🔺 (این زیر مجموعه برای کاندیداهایی است که پیشنهاد شغلی در ساسکاچوان ندارند اما در یک شغل مورد نیاز اعلام شده، تجربه دارند.)

 

شرایط:

 

🔺 در شبکه ارزیابی امتیاز SINP حداقل 60 امتیاز از 110 را کسب کنید.

 

🔺 داشتن شماره پروفایل اکسپرس اینتری و کد اعتبار سنجی جویای کار.

 

🔺 الزامات زبان مسیر اکسپرس اینتری را برآورده کنید و نتایج آزمون آیلتس را ارائه دهید.

 

🔺 دارای حداقل سطح تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا آموزش خود در یک ناک شغلی(NOC  0، A، یا B) که در ساسکاچوان مورد تقاضا تلقی می شود، باشید.

 

🔺 دارا بودن تحصیلات پس از متوسطه یا آموزشی که معادل حداقل یک سال تحصیل پس از متوسطه در کانادا باشد.

 

🔺 بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی در ساسکاچوان را داشته باشید.

 

الزامات و امتیازات کارگران  ماهر بین المللی متقاضی در مسیر مشاغل مورد تقاضا:

 

🔺 (این زیرمجموعه برای متقاضیانی است که پیشنهاد شغلی در ساسکاچوان ندارند اما در یکی از ناکهای تحت لیست مشاغل مورد تقاضاواجد شرایط هستند.) 

 

🔺 در شبکه ارزیابی امتیاز SINP حداقل 60 امتیاز از 110 را کسب کنید.

 

🔺 در خارج از کانادا زندگی کنید یا مدرکی دال بر وضعیت قانونی در کانادا داشته باشید.

 

🔺 مدعی پناهندگی نباشید.

 

🔺 بر اساس معیار زبان کانادایی (CLB) دارای حداقل نمره زبان 4 باشید.

 

🔺 تحصیلات، آموزش، یا کارآموزی پس از متوسطه را به پایان رسانده و دارای مدرک تحصیلی خارجی معادل آن باشید.

 

🔺 داشتن تجربه کاری مرتبط با شغل و تحصیلات؛ باید حداقل سطح تجربه کاری (یک سال) مرتبط با رشته تحصیلی یا آموزشی خود در یک ناک شغلی تحت لیست مشاغل مورد تقاضا (NOC  0، A یا B) داشته باشید.

 

🔺 بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی در ساسکاچوان را داشته باشید.